donderdag 18 juni 2026

Kerstkaart week 25

 



Deze week is omgevlogen en het is alweer donderdag, dus tijd voor een kerstkaartje.
Het tweede  borduurkaartje heb ik afgemaakt, van het pakketje van drie, en heb ze ook gesplitst net zoals
ik de vorige keer heb gedaan en er twee kaarten van gemaakt.


Ik heb gebruikt:
Borduurpakketje: Find-it STDOPP020.
Kerstboom: Craftlab CCL-ES-CD874
Plaatjes: Craft O'clock : Winter morning

Ik wil jullie weer hartelijk bedanken voor de vele leuke reacties die ik kreeg op de vorige kaart.
Groetjes van Marian.

woensdag 17 juni 2026

Hieperdepiep Hoera.


 Mijn jongste achterkleinkind wordt volgende week alweer 1 jaar. En daar heb ik dit kaartje voor gemaakt.
Dit kaartje doet mee met de challenge van "Knutsels en Kadootjes "


Ik heb gebruikt:
Dessinpapier: Dutch doobadoo
Konijntje: Col 1463
Cupcake:LR0341
Vlaggenlijn:LR 0581
Cijfer:LR 0582
Letters: CR 1417
Stempel:CS 0844
Bloemetjes: COL 1504

Hartelijk bedankt voor de leuke reacties op de vorige kaart.
Groetjes van Marian.

donderdag 11 juni 2026

Kerstkaart week 24

 

En alweer is het donderdag dus ook tijd voor een kerstkaartje. Deze keer wordt er gevraagd een kaartje te maken met een huisje of straatje versierd voor Kerstmis.
Ik had nog een bloc, eens gekocht bij de Action en daar stonden een aantal van deze soort afbeeldingen in.
Er wordt zelfs een mooi kerstliedje gezongen door een paar buurtbewoners.
Dus daar maar eens gebruik van gemaakt.

Deze kaart gemaakt voor de challenge van 52 weeks to Christmas.

Ik heb gebruikt:
DIY bloc van Decotime: Make your own greeting cards.

Hartelijk bedankt allemaal voor de vele leuke reacties op de kaart van vorige week.
Groetjes van Marian.

donderdag 4 juni 2026

Kerstkaart week 23

 


Bij het opruimen kwam ik een mapje tegen met oude knipvellen van Marieke design. In dat mapje was ook een voorbeeld uit een blad ,wat ik kennelijk wilde bewaren ,omdat ik dat een leuk idee vond.
Dus heb ik er nu maar eens een kaart van gemaakt. 
Achter de voorkant van de kaart is mika/acetate geplakt. 

Deze gemaakt voor  52 weeks to Christmas.


Ik heb gebruikt:
Knipvel: Marieke : 2313
Acetate sheet.
Sticker rand en tekst.

Hartelijk bedankt voor de vele leuke reacties op de vorige kaart.
Groetjes van Marian.

vrijdag 29 mei 2026

Alles is liefde.

 


Mijn dochter en schoonzoon zijn 37 jaar getrouwd volgende week, en ik stuur ze elk jaar op die dag een kaartje. De twee grote harten zijn zij en de kleine hartjes hun drie kinderen.
Ik zag zo' n soort kaart voorbij komen op Pinterest en heb hem met mijn eigen spulletjes gemaakt.

Deze kaart gemaakt voor de challenge van de Crealadies, "Alles is liefde"

Ik heb gebruikt:
Embossingmal: DF 3413
Randmal: LR 0395
Hartjes mal : Memorybox
Tekst: Marjolein Zweed.
Cijfers: Crealies

Hartelijk bedankt voor de vele leuke reacties op de vorige kaart, ik heb ze weer met veel plezier gelezen.
Groetjes van Marian.

donderdag 28 mei 2026

Kerstkaart week 22

 


Prachtig zonnig weer vandaag , maar toch kan ik weer een kerstkaartje laten zien.
Deze mal van Studio light er maar eens bij gepakt. En er een kijkje in de woonkamer van gemaakt.

Deze kaart gemaakt voor de challenge van 52 weeks to Christmas.

Ik heb gebruikt:
Mal: Studio light SL-WC-329
Raam: CR 1286
Plaatje: VK 9594
Tekst : Marjolein Zweed.
Snow-writer.

Ik wil jullie weer hartelijk bedanken voor de vele leuke reacties die ik kreeg op de vorige kaart.
Groetjes van Marian.

donderdag 21 mei 2026

Kerstkaart week 21

 


De week is weer omgevlogen, en bedacht gisteren ineens , dat ik nog een kerstkaart moest maken.
En dat terwijl ik ook nog voor andere clubjes een sketchkaart en een kleur themakaart wilde maken.
En nu iets gedaan wat ik eigenlijk nooit doe , drie dingen gecombineerd. De sketch gebruikt, de kleuren van het thema: Lichtgroen-donkergroen en een kerstkaart.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.


Ik heb gebruikt:
Dessinpapier: Christmas at Home en Merry Christmas
Oud knipvel MD: MB 0143
Tekst: Marjolein Zweed.

Hartelijk bedankt voor de vele leuke reacties op de vorige kerstkaart, ik heb ze met veel plezier gelezen.
Groetjes van Marian.

donderdag 14 mei 2026

Kerstkaart week 20

 

 

Het is vandaag Hemelvaartsdag maar ook Kerstkaarten donderdag, dus heb ik ook weer een kaartje gemaakt. Het model van de kaart is van een facebook groep "de Kaartenkast".

Deze kaart doet mee aan de challenge van 52 weeks to Christmas.

https://52weekstochristmas.blogspot.com/2026/05/kerstkaart-week-20.html

Ik heb gebruikt:

Dessinpapier: Craft O'clock: Warm and Peaceful
Plaatje van de jongen: Fairybells.
Poinsettia: craft o'clock: Christmas treasure
Tekst: Studio light : stic 22.

Verder wil ik jullie hartelijk bedanken voor de vele leuke reacties die ik ontvangen heb op de kaart van vorige week.
Ik wens jullie een gezellige dag vandaag en hopelijk werkt het weer ook een beetje mee.
Groetjes van Marian.

donderdag 7 mei 2026

Kerstkaart week 19



Deze week heb ik weer eens een kerstkaartje gemaakt met plaatjes uit het Maremi boek.
Het is een schudkaart geworden, met een shakerpocket van Marianne design.
De binnenkant heb ik ook versierd om de achterkant van het zakje met sneeuw weg te werken.
Deze kaart gemaakt voor de wekelijkse kerstkaarten challenge van 52 weeks to Christmas.


Ik heb gebruikt:
Plaatjes boek Maremi: Winter Tales
Shakerpocket: LR0073
Ster: Memorybox
Teksten: Studio Light Stic 25

Verder wil ik jullie hartelijk bedanken voor de vele leuke reacties op de vorige kaart.
Groetjes van Marian.

donderdag 30 april 2026

Kerstkaart week 18

 



Een poosje terug kreeg ik dit borduur pakketje van Find-it  van mijn buurvrouw. Ze vond dit te moeilijk.
En wat bleek er zaten complete kaarten in die je zo zou kunnen versturen en losse voorgeprikte kaartjes met dezelfde afbeeldingen om te borduren en daarna op de complete kaart te plakken.
Ik vond dat wel een erg dikke kaart worden en eigenlijk zonde om dezelfde kaart op elkaar te plakken. 
Dus heb ik er twee kaarten van gemaakt. De complete kaart opgepimpt  en het andere kaartje geborduurd en op ander cardstock geplakt. Dus deze week laat ik twee kaarten zien. En de anderen volgen later nog wel.

IK heb gebruikt:
Borduurpakketje 20 Find-it.
Boom: CCL-ES-CD 874
Lantaren: LR 0822
Knipsels: Craft O'clock Winter Morning
Tekst : Studio Light.
Label: CR 1212
Tekst Leane.

Vandaag komt mijn kleinzoon uit Brabant naar me toe, dus ik weet niet of ik vandaag nog langskom, maar anders zeker morgen. Hartelijk bedankt voor de leuke reacties op de vorige kaart.
En allemaal een mooie zonnige dag gewenst.
Groetjes van Marian.




donderdag 23 april 2026

Een dier op de kaart.

 



Afgelopen zaterdag was mijn dochter jarig en zij hebben ook een hond.
en dit modelletje kaart had ik bij Marleen v.d. Most gezien.
En vond dit een heel geschikt kaartje voor haar.

Deze kaart laat ik meedoen met de challenge van Crealadies
daar wordt gevraagd "een dier op je kaart"

Ik heb gebruikt:
Grote cirkel: Nestabilitie
Mal gefeliciteerd: CR 1714
Mal Deurtjes: CR 1726
Tulpen: CR 1727
Hondje: COL 1464

Hartelijk bedankt voor de vele leuke reacties op de vorige kaart.
Groetjes van Marian.